Shekoofehayenow شکوفه های نو

ساخت وبلاگ
نشانه ها، علل و راه های درمان سواد زندگي؛ توسعه ي توانمندي هاي شخصي- 108Life Literacyآسیب روانی در کودکان اختلالی جدی است که پیامدهای آن در بزرگسالی بیشتر خود را نشان می دهند. با شناخت علایم، علل و شیوه های درمان این اختلال در کودکی فرایند رشد آن را متوقف کنیم و از تباه شدن آینده فرزند خود جلوگیری کنیم.سواد زندگی؛ توسعه توانمندی های فردی؛ مریم طرزی - آسیب روانی یا سایکوپاتی در کودکان اختلالی جدی است که ارزشش را دارد، در موردش صحبت کنیم. آسیب روانی به طور خاص میزان قابل توجهی از تخریب، پرخاشگری و ضد اجتماع بودن در حد ارتکاب اعمال مجرمانه را در بردارد.پژوهشگران با بررسی علایم و نشانه های آسیب های روانی در بزرگسالان به این نتیجه رسیده اند که شناسایی علائم و نشانه های سایکوپاتی در دوران کودکی بسیار مهم است؛ آنان نشان می دهند که چطور این علایم به مرور زمان از کودکی تا بزرگسالی رشد می کنند.در این جا برآنیم تا بر دو نکته تاکید کنیم. اول اینکه نرخ بروز جرم و جنایت در جوامع بسیار رو به افزایش است و دوم اینکه سن ارتکاب این جرایم از کودکی شروع می شود.برخی از دلایل روان پریشی در کودکاندانشمندان هنوز به طور قطع نمی دانند که دلایل آسیب روانی در کودکان کدامند، اما فرضیه ها و نظریه هایی در این مورد وجود دارد که مایلیم برخی از آن ها را در اینجا با شما به اشتراک بگذاریم. این ها فقط تا حدودی برخی دلایل را توضیح می دهند، اما قطعی نیستند.نظریه های بیولوژیکی به نقش هورمون ها به ویژه هورمون تستوسترون و نیز اختلالات موجود در ساختار مغز اشاره می کنند. نظریه های اجتماعی نیز اصول اخلاقی سست در جامعه را مهم دانسته و آن را عامل تسری این اختلالات در کودکان و بزرگسالان و نیز افزایش آن در جامعه می دانند.یکی Shekoofehayenow شکوفه های نو...
ما را در سایت Shekoofehayenow شکوفه های نو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hasanzadeh-mansoura بازدید : 23 تاريخ : جمعه 17 فروردين 1403 ساعت: 1:45

کوروش بزرگ، نوروز را در سال ۵۳۸ (قبل از میلاد)، جشن ملی اعلام کرد. وی در این روز برنامه‌هایی برای ترفیع سربازان، پاکسازی مکان‌های همگانی و خانه‌های شخصی و بخشش محکومان اجرا می‌کرد.محمدهادي جعفرپور نويسنده و وکيل دادگستري - شيرازحضور گسترده و بی‌نظیر همشهری‌های عزیز و هموطنان دوست‌داشتنی مان در حافظیه‌ی شیراز و تخت جمشید و سایر آثار باستانی و ملی ایران زمین در لحظه‌ی تحویل سال نو و ادامه‌ی این حضور در روزهای بارانی، بهار دلچسب شیراز را در نوروز۱۴۰۳ خاطره‌انگیز تر از قبل کرده است.این استقبال و توجه ویژه‌ی هموطنان عزیزمان به نمادهای ملی و باستانی ایران زمین سبب شد تا با مرور تاریخ ایران باستان راجع به جایگاه نوروز در ادوار مختلف تاریخ ایران زمین، نکاتی را یادداشت کنم که در این بین نگاه ویژه‌ی نوجوانان و کودکان متولد دهه‌ی۸۰ و ۹۰ به نوروز و آیین‌های ملی سبب مضاعفی شد برای نگارش این مطلب.*(کوروش بزرگ، نوروز را در سال ۵۳۸ (قبل از میلاد)، جشن ملی اعلام کرد. وی در این روز برنامه‌هایی برای ترفیع سربازان، پاکسازی مکان‌های همگانی و خانه‌های شخصی و بخشش محکومان اجرا می‌نمود،این آیین‌ها در زمان دیگر پادشاهان هخامنشی نیز برگزار می‌شد. در زمان داریوش یکم، مراسم نوروز در تخت جمشید برگزار می‌شد، داریوش اول، به مناسبت نوروز سال ۴۱۶۶ (قبل از میلاد)، سکه‌ای از جنس طلا ضرب کرد که در یک سوی آن سربازی در حال تیراندازی نشان داده شده‌است.نقل است که در آیین زرتشت،سال نو با چنین نیایشی آغاز می شد :تو را ای اهورامزدا می‌پرستم که قانون اَشا* را بنیاد نهادی، آب‌ها و گیاهان و روشنایی را آفریدی، کل جهان و همه نعمت‌ها را نیک آفریدیمی‌ستاییم روان یَلان و پهلوانان و مردان و زنان نیک اندیشی که با وجدانِ نیک ب Shekoofehayenow شکوفه های نو...
ما را در سایت Shekoofehayenow شکوفه های نو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hasanzadeh-mansoura بازدید : 12 تاريخ : جمعه 17 فروردين 1403 ساعت: 1:45

دمی با قرآن، سعدی، سایه عالم وقتی که دهان باز می‌کند، دانایی‌اش دیگران را تحت تاأثیر قرار می‌دهد و هر کسی بالاخره چیزی از او می‌‌آموزد حتی اگر با سخن اصلی او مخالف باشد.عصر ایران؛ هومان دوراندیش - سعدی علیه‌الرحمه در کتاب پندآموز و حکمت‌آمیز "گلستان" در باب عالمانی که "فعلی موافق گفتار" ندارند آورده است:ترک دنیا به مردم آموزندخویشتن سیم و غلّه اندوزندعالِمی را که "گفت" باشد و بسهر چه گوید نگیرد اندر کسعالم آن کس بوَد که بد نکندنه که گوید به خلق و خود نکنددر سورۀ بقره نیز خطاب به ایشان آمده است: اَتَأمُرونَ الناسَ بِالبِرِّ وَ تَنْسَونَ اَنفُسَکُم (آیا مردم را به نیکی امر کرده و خودتان را فراموش می‌کنید؟)در جای دیگری نیز شیخ اجل عالم بی‌عمل را به زنبور بی‌عسل تشبیه کرده که این تشبیه او ضرب‌المثل نیز شده است. با این حال سخنان سعدی در حکایت فوق، در واقع درد دل فقیهی جوان است با پدرش دربارۀ عالمانِ بی‌عمل.در ادامه، پدر به او می‌گوید کسی بری از عیب نیست و از طلب دانش نمی‌توان دست کشید به این بهانه که "عالِم" را عیبی است. در احادیث نیز آمده است که خذو الحکمه ولو من اهل النفاق. علم را باید در هوا قاپید ولو که معلم منافق باشد.با این حال به هر مفت‌خور متملقی هم نمی‌توان عنوان "عالِم" را اطلاق کرد. عالم وقتی که دهان باز می‌کند، دانایی‌اش دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هر کسی بالاخره چیزی از او می‌‌آموزد حتی اگر با سخن اصلی او مخالف باشد. اما کسانی که سخنانشان شبیه ترویج دروغ و خرافات است با هدف بهبود موقعیت شخصی خودشان، بعید است که مصداق "عالم" باشند.عالم در فرهنگ اسلامی، به افرادی نظیر امام محمد غزالی و علامه طباطبایی و یا دست کم مرتضی مطهری و محمدتقی شریعتی گفته می‌شود. حتی اگر Shekoofehayenow شکوفه های نو...
ما را در سایت Shekoofehayenow شکوفه های نو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hasanzadeh-mansoura بازدید : 11 تاريخ : جمعه 17 فروردين 1403 ساعت: 1:45